Střední škola automobilní, Krnov, příspěvková organizace, Opavská 49,
794 01 Krnov

Zprávy z pobytu

Pozdrav z expedice Budapešť– Maďarsko, Autotronik 2018

1. den (8. 4. 2018)

Zdravíme všechny z druhé budapešťské stáže. Na místo jsme dorazili v neděli v podvečerních hodinách, kde nás již očekával zástupce společnosti 1CEBA. Samotná Budapešť nás přivítala letním počasím. Teploměr ještě večer ukazoval krásných 24st. Celsia. Dobrý důvod hned po ubytováni vyrazit na obhlídku blízkého okolí. Tentokrát máme ubytování na budínské straně Dunaje. Ubytováni jsme v nedávno zrekonstruovaných prostorách a pokojích nedaleko centra města. Kluci jsou s ubytováním podle prvních reakcí spokojeni. V pondělí ráno se nás ujala děvčata společnosti 1CEBA, která po krátkém seznámení účastníků s průběhem stáže, vzala všechny na prohlídku jednotlivých pracovišť. Zdánlivě složité cestování budapešťskou hromadnou dopravou se nakonec ukázalo mnohem snazší než to na první pohled vypadalo. Většina kluků bude jezdit z jedné konečné metra na druhou konečnou. Pouze pár jich musí přestoupit a k servisu cestovat pár zastávek ještě i trolejbusem. Přes to všechno cesta na pracoviště bude trvat odhadem nejvýše hodinu. Zda byl odhad správný budeme vědět již dnes večer, protože ráno kluci vyráželi na svou první samostatnou cestu "do práce". Ale těšili se. Byli ze servisu nadšeni již při první návštěvě. Pro tuto chvíli nezbývá než jim popřát, ať jim nadšení vydrží po celou dobu pracovní stáže.

Pedagogický doprovod: Mgr. Aušrele Povilaityte, Petr Kelemen.

Pozdrav z expedice Budapešť– Maďarsko, Autotronik 2018

2. - 7. den (9. - 14. 4. 2018)

Máme za sebou první pracovní týden. Kluci chodí ze servisů nadšeni. Je příjemné je pozorovat a poslouchat jak si je v servisech pomalounku testovali, kolik jim mohou na autech svěřit a kolik práce teď mohou dělat samostatně. Ani jazyková bariéra nikomu nedělá nějak veliký problém, přestože existuje. Ne všichni pracovníci v servisech anglicky mluví, ale našli si způsob jak se s kluky domluvit, a všichni si u toho zažijí mimo jiné spoustu legrace. Co se týče praktické části stáže, udělali organizátoři hezký krok kupředu. Vlastně nejen to. Zatím celý pobyt bychom hodnotili minimálně o jeden level výš než prosincovou stáž. Samo sebou drobnosti se najdou, ale celkový dojem je velice uspokojivý.

Strava je tentokráte nejen chutná ale i v odpovídajícím množství. Prozatím jsme nezaznamenali větší stížnost týkající se stravy. V týdnu jsme uspořádali pár společných vycházek do okolí, o víkendu jsme tyto vycházky časově natáhli a současně jsme si naplánovali na nedělní odpoledne vyjížďku lodí po Dunaji. Bude se to krásně doplňovat s připravenou kulturní akcí v rámci stáže pořádanou spol. 1CEBA, kdy jsme si z nabídky vybrali na jeden víkend návštěvu královského hradu a na druhý víkend Parlament. Mimoto lze během chvilky vyběhnout pod rozkvétající stromy v okolí královského hradu, protože jak jsme již v minulosti zmiňovali, máme ubytování přibližně 20 minut pěší chůze od něj. To jsou asi všechny novinky, se kterými jsme se chtěli podělit.

Pedagogický doprovod: Mgr. Aušrele Povilaityte, Petr Kelemen.

Účastníci stáže:                kluci ze 2.T a 3.T

1. víkend v Budapešti

Máme za sebou první zahraniční víkend, který jsme si užili společně pod slunečnou oblohou v historickém centru města a podél Dunaje, kde jsme hledali nějakou hezkou loď, která by nás nejen okouzlil, ale také po Dunaji svezla. Podařilo se nám takovou nalézt, takže nedělní odpoledne jsme prožili na palubě lodi a kluci i pedagogický doprovod mají další hezký zážitek. V pondělí začal klukům druhý pracovní týden a pedagogy zajímalo, jak jsou s kluky v servisech spokojeni, tak se vydali na jejich obhlídku. Slyšeli jsme pouze slova chvály (tedy alespoň tam, kde jsme se dorozuměli anglicky). Pořídili jsme rovněž pár fotografií z pracovišť, upřesnili jsme drobnosti ohledně administrativy a pomalu jsme se připravovali na výměnu pedagogického doprovodu.

Průběh stáže s kluky stíháme probrat během společné večeře, protože pak kluci běží rychle ven, užít si Budapešti neboť se jim zde velice líbí.

Tímto se s vámi loučí Aušra a dnes ještě Petr no a hlavně ti nejdůležitější, a to jsou kluci z 2.T a 3.T

Průběh druhého pracovního týdne v Budapešti

Zdravíme ze slunné Budapešti a hlásíme, že výměna pedagogů proběhla bez problémů. Hoši jsou samostatní a dodržují stanovená pravidla. Po práci jsou většinou unavení a odpočívají. Potom velmi rádi chodí  na procházky na nákupy po městě, už nakupují první dárky. Také proběhlo druhé velké praní osobního prádla za "eura". V neděli nás čeká druhá kulturní akce, prohlídka parlamentu s průvodcem. V pondělí odjíždíme na kontrolu za chlapci do servisu Sziki-Car Kft. Stáž nám velmi rychle utíká. Čeká  nás práce na závěrečné agendě se servisy a také velké balení kufrů a dárků v pátek.

V sobotu se těšíme na shledání zase doma.

Pedagogický doprovod: Mgr. Aušrele Povilaityte, Jana Šiffnerová.

Průběh třetího pracovního týdne v Budapešti

Hlásíme se opět z Budapešti. V neděli jsme navštívili  se 100% účastí žáků parlament. Obdivovali jsme nábřeží Dunaje a centrum města. Žáci ocenili krásu parků a nádherných budov. Úterý a středu jsme věnovaly návštěvám žáků na servisech. Ve středu večer někteří žáci navštívili termální lázně svatého Lukáše s dozorem pedagoga. Tyto lázně patří ke třetím největším v Budapešti a jsou pro žáky finančně dostupné. Čtvrtek jsme věnovali závěrečné agendě Erasmu. V pátek  nás čeká závěrečná schůzka, balení kufrů a úklidy pokojů. V sobotu v 9:00 hod odjíždíme do Krnova.